Îmbunătățirea comunicării interne
Mulți manageri de companii uită de importanța comunicării organizaționale. Ei cred că ce poate merge prost cu un proces atât de natural precum comunicarea sau transferul de cunoștințe. Cei care gândesc așa greșesc foarte tare! De fapt, nu există nicio companie în care să nu fie justificată îmbunătățirea comunicării interne, unde să nu se poată face și mai bine și mai eficient.
Riscul transferului de informații este demonstrat în majoritatea antrenamentelor de comunicare cu un exercițiu. Esența acestui lucru este că câțiva angajați se aliniază unul în spatele celuilalt, primul citește cu voce tare și șoptește o poveste la urechea celui care stă lângă ei, care trebuie să o transmită în același mod, șoptind, fără să vadă textul scris pe hârtie. Trebuie să vă bazați pe propria memorie, pe înțelegerea vorbirii și pe capacitatea de a vă aminti povestea și de a le folosi pentru a transmite informațiile. Poate nu vă spunem un secret, atunci când ajungem la sfârșitul rândului, povestea va fi mai scurtă și adesea fără legătură cu povestea originală.
Comunicarea in cadrul organizatiei
Potrivit școlii din Palo Alto, omul nu poate să nu comunice. Exprimăm ceva cu fiecare mișcare, gest, expresie facială, postură, chiar și fără a rosti un singur cuvânt. Comunicarea este așadar un sistem extrem de complex, ceea ce este firesc, dar asta nu înseamnă că funcționează bine. Mai ales într-un mediu corporativ, în care calitatea fluxului de informații este influențată de cultura organizațională, management, sarcină, profilul companiei și multe alte lucruri.
Comunicarea organizațională este bună dacă este rapidă, eficientă, precisă, neredundantă, transparentă și cu un scop anume. Tipurile sale sunt separate în funcție de diferite aspecte: conform unei grupări, există o comunicare organizațională formală, de exemplu, ceea ce facem într-o întâlnire și, de asemenea, informală, ceea ce facem lângă o cafea neagră puternică în bucătărie. Poate fi de sus în jos (comunicarea conducerii), de exemplu, atunci când un lider ține un discurs colegilor, dar și de jos în sus, când angajații inițiază ceva și le servesc colegilor aflați într-o poziție superioară. Este important să rețineți că, odată cu răspândirea organizațiilor plate, direcția de comunicare este ușor împinsă în fundal, dar nu dispare complet.
Comunicarea în cadrul companiei se poate face practic verbal sau în scris, un exemplu pentru prima este o întâlnire, iar cea de-a doua este e-mailul, părțile participante pot fi în același spațiu sau chiar în locații diferite, deci poate fi directă. , dar comunicarea poate avea loc și cu implicarea unor instrumente și tehnologie, de exemplu, folosind o aplicație de videoconferință.
Îmbunătățirea comunicării interne
Nu este greu de observat că îmbunătățirea comunicării interne, canalizarea acesteia și obținerea unei eficiențe adecvate nu este o sarcină ușoară. Managerii și profesioniștii în resurse umane au o varietate de instrumente cu care pot îmbunătăți în mod conștient comunicarea. Să ne uităm la acestea!
Formarea atitudinii
Baza comunicării organizaționale este ca toată lumea să știe și să înțeleagă că echipa poate funcționa doar dacă toată lumea înțelege și acceptă ceea ce are de spus celălalt și se exprimă în așa fel încât celălalt să poată înțelege. Acest lucru necesită ca informațiile rostite și scrise să fie concise, să conțină esența, să nu fie născute din pasiune și, cel mai important, să nu fie egoiste și distructive. Toți angajații trebuie să înțeleagă aceste principii de bază.
Dând un exemplu
Principiile de bază ale comunicării eficiente pot fi învățate cel mai ușor în viața reală. Dacă, de exemplu, un nou angajat sosește și vede în jurul său că comunicarea merge așa și așa, atunci se va adapta și el la ea, dacă nu, atunci organizația îl va da repede afară.
Sesiuni de antrenament
Dezvoltarea comunicării și dobândirea direcțiilor potrivite se pot realiza foarte eficient în timpul sesiunilor de antrenament. Acestea sunt utile atât pentru manageri, cât și pentru angajați, promovează cooperarea, gestionarea situațiilor conflictuale și înțelegerea ce, când și cum este potrivit să spunem.
Instrumente
Dezvoltarea comunicării poate fi acum realizată cu instrumente moderne. Acestea sunt platforme care ajută la colaborarea și comunicarea împreună, cum ar fi chat-urile, partajarea fișierelor etc. Software-ul HRmaster are și un modul al cărui scop principal este de a eficientiza comunicarea internă.
Îmbunătățirea comunicării interne cu instrumente moderne
HRmaster oferă o soluție din secolul XXI. în domeniul HR. Datorită structurii sale unice flexibile, modulare, compania poate adapta software-ul HR la propriile nevoi, la fel ca într-un magazin, alegând dintre funcțiile disponibile după bunul plac. Modulul care vizează îmbunătățirea comunicării și colaborării angajaților nu trebuie lăsat în afara acestui coș de cumpărături imaginar sub nicio circumstanță.
Modulul interactiv, conceput pentru a facilita fluxul de informații, aplică funcțiile și soluțiile social media într-un mediu corporativ. Datorită acestui fapt, utilizarea sa se va explica de la sine și va fi naturală pentru angajați. Utilizatorii nu se vor simți străini de platformă, nu trebuie să creeze un software bazat pe o logică complet nouă, trebuie doar să îl folosească.
Acest modul de resurse umane poate fi ușor modificat și scalat. În acesta pot fi create diverse autorizații și niveluri de vizualizare, asigurându-se astfel că doar cei care au nevoie cu adevărat pot accesa datele și informațiile companiei.
Îmbunătățirea comunicării interne poate fi realizată cu ușurință prin intermediul modulului, iar informațiile pot fi livrate colegilor într-o manieră țintită și eficientă. Datorită interacțiunii continue, schimbul de informații în cadrul companiei devine mai viu și mai activ, oferind fiecărui angajat un spațiu de exprimare, ceea ce are ca rezultat în cele din urmă ca angajatul să se simtă mai bine în sarcinile sale și să devină mai angajat.
Află totul despre HRmaster și află din ce module poți alege!